Coaching grupowy/klasowy przeznaczony jest dla szkół i przedszkoli, które pragną:
- wdrożyć efektywne rozwiązania aby zniwelować trudności w grupie/klasie,
- wydobyć zasoby i potencjał dzieci/uczniów,
- stworzyć pozytywną atmosferę pracy w grupie/klasie,
- wspierać nauczycieli w ich codziennej pracy.
Coaching grupowy klasowy składa się z kilku etapów:
- Konsultacja z Dyrekcją
- Konsultacja z wychowawcą grupy/ klasy
- Od 3 do 5 obserwacji grupy/klasy (informacją zwrotną dla grupy/ klasy),
- Coaching grupowy/klasowy
- Konsultacja z wychowawcą grupy/klasy
- Ewaluacja coachingu grupowego/klasowego
Założenia coachingu klasowego:
- Praca z uczniem, a nie z jego problemem,
- Skupianie się na pozytywnej zmianie,
- Szukanie zasobów dziecka, nie deficytów,
- Badanie możliwych i pożądanych wersji przyszłości,
- Traktowanie ucznia jako eksperta we wszystkich aspektach jego życia