Zajęcia grupowe z pedagogiem
Cele zajęć:
praca w zakresie osiągnięcia gotowości szkolnej dziecka w zakresie umiejętności pedagogicznych i profilaktyka przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym,
usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych i kinestetyczno–ruchowych,
rozwijanie sfery poznawczej dziecka.
Założenia programu:
Zajęcia będą prowadzone z wykorzystaniem elementów Metody Dobrego Startu.
Założeniem programu jest jednoczesne rozwijanie funkcji, które leżą u podstaw złożonych czynności czytania i pisania tj. słuchowych, wzrokowych, kinestetycznych (czucie ruchu) i motorycznych.
Ćwiczenia prowadzą do większej harmonii rozwoju psychoruchowego, który w przyszłości umożliwi dziecku szybsze przyswajanie wiedzy i zdobywanie nowych umiejętności szkolnych.
Rodzic pozna mocne i słabe strony swojego dziecka, będzie potrafił pomóc swojemu dziecku pomóc.
Przewidywane efekty programu:
dziecko będzie lepiej przygotowane do podjęcia nauki w klasie pierwszej,
dziecko rozwinie sferę poznawczą (koncentracja, pamięć słuchowa, wzrokowa, sprawność grafomotoryczna i manualna, lepsze rozumienie poleceń, wzrost świadomości poczucia własnego ciała i orientacji przestrzennej, lepsza percepcja słuchowa i wzrokowa).
Uczestnicy: grupa do 6 osób, dzieci 5 -7 letnie z deficytami funkcji percepcyjno – motorycznych, dzieci mające problemy z koncentracją uwagi, nadruchliwe, mające problemy z nauka głoskowania, czytania, ze słaba sprawnością manualną i grafomotoryczną, bez opinii lub przebadane w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej (ze wskazaniem do zajęć wspomagających rozwój lub do zajęć korekcyjno - kompensacyjnych).
Prowadząca: Joanna Piłatowicz